Vacatures

Marketing Afdeling

Werken in een team vol uitgesproken karakters en samen ons merkportfolio verder op de kaart zetten, is in de fast-moving-consumer-good markt als medewerker van Koninklijke Grolsh zeker geen straf!

Dynamiek, Innovatie en Veelzijdige Merkbeleving

Het marketingteam van Grolsch is een van de meest diverse teams binnen onze brouwerij en het kantoor in Amsterdam. Een team vol verschillende karakters en disciplines. Het is een mooie mix van ervaren collega's met meer dan 20 jaar ervaring en collega's die net hun carrière zijn gestart. Het team bestaat uit creatievelingen en analytisch sterke professionals, met mensen die hun wortels hebben in het oosten en anderen die afkomstig zijn uit het zuiden, westen of noorden van het land. Ze werken zowel vanuit het kantoor in Amsterdam als vanuit de brouwerij in Enschede.
 

Voor iedereen geldt: geen jaar bij Koninklijke Grolsch is hetzelfde! Dit komt door de variatie in onze kanalen (horeca, evenementen, retail, (social) media), de introductie van nieuwe producten, het verkrijgen van marktinzichten en de vertaling hiervan naar onze merken en assets, de mogelijke rebranding van merken, en de samenwerking met onze productie- en salesafdelingen. Daarnaast spelen marktontwikkelingen en trends een grote rol.

Zo was "Vakmanschap is Meesterschap" één van de langstlopende tv-reclamecampagnes in Nederland, terwijl we ons nu meer richten op social media met onder andere #vipertjedoen en Peroni Nastro Azzuro “Stijlvol verfrissend”. We verkopen onze producten niet langer alleen in de supermarkt of horeca, maar we zetten ook in op zichtbaarheid in het e-commerce kanaal. Bovendien hebben onze verschillende merken elk hun eigen doelgroepen en bijbehorende strategische proposities, wat zorgt voor een grote variatie en diversiteit aan merkactivaties!

MARKETING BIJ GROLSCH

Binnen wat voor een soort disciplines kun je aan de slag als Marketeer bij Grolsch?

Brand Marketing

Onze merken zijn erg belangrijk voor ons. We hebben dan ook binnen onze marketing afdeling  meerdere brand teams, zoals het brand team Grolsch (Radler, Speciaalbier, 0,0), Grimbergen, De Klok, Onderste Boven en het brand team International Brands - Peroni Nastro Azzuro & Viper Hard  Seltzer & Hard Ice tea. 

Ons Brand Marketing team maakt ATL & BTL plannen voor onze merken in verschillende kanalen als: (social) media, horeca, retail en events! Denk hierbij bijvoorbeeld aan een gave merkactivatie op de Zwarte Cross!

Category Management

Binnen zowel ons horeca als retail kanaal hebben we category managers werken. Zij houden zich bezig met het optimaliseren van ons portfolio en de daarbijbehorende strategie erachter. 

Onze merken zijn te vinden in diverse kanalen zoals, groothandels, slijterijen, supermarkten, horeca en online retail kanalen (e-commerce) en onze category managers zorgen ervoor dat onze merken de juiste aandacht krijgen vanuit marktinzichten. 

Dit team werkt nauw samen met marketing en sales collega's en gaat ook regelmatig mee naar klanten. 

Marketing Operations

Ons marketing operations team is ondersteunend aan onze brand en category marketingteams. Hier werken specialisten die gespecialiseerd zijn in onze CRM- systemen, het opstellen van Power-BI dashboard met relevante inzichten, online marketing en verpakkings & Point-of -Sale POS materialen. 

Onze Digital Marketing Specialist houdt zich bezig met het verbeteren van groei van onze merken door het verhogen van de zichtbaarheid op webshops (e-commerce), online retail en social media campagnes (SEO/SEA en social advertising).



 




 

Insights & data driven Marketing

Als medewerker op de Insights Marketing afdeling verzamel en analyseer je data om waardevolle inzichten te creëren. Je speelt een sleutelrol als strategische partner voor Brand Marketing, Sales Off- en On Trade en Management. Dankzij jouw nieuwsgierigheid en analytische blik help je marktontwikkelingen en merkposities te versterken. Je werkt nauw samen met Brand Marketing Managers en Accountmanagers in de binnen- en buitendienst.

E-commerce

Ons e-commerce team van Koninklijke Grolsch werkt eraan om onze sterke merken beter zichtbaar te maken en de online beleving van onze klanten te verbeteren. Zij vertalen strategieën naar slimme online benaderingen, zodat ons Grolsch-portfolio goed presteert op digitale platforms. Samen met Marketeers, Sales en Business Intelligence Specialisten draagt het e-commerce bij aan de groei van Grolsch in de online wereld.

Marketing Team in Frankrijk

Het marketingteam in Frankrijk werkt aan het versterken van de merkpositie van ons bierportfolio en het bevorderen van de groei in de Franse markt. Ze focussen op strategische campagnes, lokale promoties en evenementen en passen onze producten en communicatie aan op lokale voorkeuren. Het team werkt nauw samen met distributeurs en partners om Grolsch/Asahi zichtbaar en succesvol te maken in zowel de horeca als detailhandel.

Iets waar we trots op zijn is onze grote marketingactivatie tijdens het Wereldkampioenschap rugby in Frankrijk in 2023.

Hoe ziet de sollicitatieprocedure eruit?

Benieuwd naar ervaringen van onze marketeers?

Lees hier meer over ervaringen verhalen van onze collega's!

grenzen verleggen?

Wil jij grenzen verleggen en deel uitmaken van dit unieke en dynamische team?

Check onze vacatures en wie weet ervaar je binnenkort zelf hoe het is om te werken bij een bedrijf dat echt om zijn medewerkers geeft.